Recent Posts

12 Ağustos 2009 Çarşamba

Ödüllendirme ! (Part # II)


Engin Gürses : Rekabetın artması acısından ne kadar çok kişi ödül alırsa o kadar iyi tabi . Öte yandan 27 kişinin yarıştığı bır müsabakada ilk 3 'ün ödüllerinin değerli olması da mutlak . Ben kendimce bu 2 kriteri birleştirerek bu sistemı yazdım . Öte yandan küçük ödülleri yıl sonu sıralamasına karıştırmamak sadece yan unsurlara vermek bence daha iyi olacaktır . Benim oyum 7 kişi ödül alsın : 9-7-5-3-2-1-1 .

Onur İhtiyar : Bence en az 10 kişi hediye almalı . Çünkü maksat muabbet olsun gönuller bir olsun değil mi ? Çam sakızı çoban armağanı mümkün olduğunca fazla kişinin hediye alması doğru olur . Yani birinciye neden 10 ödül verelimki ? En fazla 5 tane olmalı . Türkiye Liginde 3. de Uefa'ya gitti 5. de ne farketti ki ? Ayrica 2. ile 3. aynı sayıda oödül almasına rağmen çok ciddi bir fark var o da ilk hediyeleri seçme hakkının 2. de olmasi . Aynı durum diğerleri için de geçerli . 6. adam 10. adamdan bir fazla odul alıyor ama istediğini alıyor , 10. da kısmetine ne kalırsa onu seçiyor . Yani aynı sayıda hediye almalarına rağmen seçim hakkı çok şeyi değiştiriyor bence . 10 adamin hediye alacak olmasi sanki motivasyonu da üst seviyede tutar gibime geliyor . Neyse ben da konuşmayayaım , karar mercii sizlersiniz , kolay gelsin . Bu benim önerim 10 kişi ödül alsın 7-4-4-3-3-2-1-1-1-1 .

Tunç Bozacılar : Birincinin 5 ödül aldığı ve toplamda 10 kişinin ödül alabileceği bir sistem yok . Hatta 9 kişi bile yok , çok zor oluyor . 6-7-8 kişi anca yetişiyor . Onur 'un sisteminde 27 kişi arasında 2.olan ile 5. olan arasında sadece 1 ödül fark olması , 2.olan ile 3. olan arasında , 3.ile 4. olan arasında ve 7.olan ile 10. olan arasında fark olmaması garibime gidiyor . Adam 6. olmuş ama 10. olandan 1 ödül fazla alıyor !!! Biz de istiyoruz en fazla ödülü , en çok kişi alsın . Ama sistemde başarı ödüllendiriliyor , birinci - ikinci - üçüncü korunuyor ve herkesin ödül almasına dikkat ediliyor . Bu yüzden 10 kişi fazla oluyor , olamıyor . 9 bile fazla 8 li sistem denedim belki . En güzeli 6-7-8 kişilik ödül bölüşüm sistemi . Amacımız çok ödül , hakedene ödül ve ilk 3 'ü korumak ise en verimli dağılım elbet bulunacaktır . Son anket sonuçlarına baktığımda en çok ödül alması istenen kişi sayısı : 6-7-8 ve ödül dağılımı da 9-5-4-3-2-2-1-1 ile 10-7-4-3-2-1 paylaşımlarıdır . Buradan devam edelim konuşamaya .

28 kişiyiz ;

8 kişi ödül alsın : 9-5-4-3-2-2-1-1
8 kişi ödül alsın : 8-6-5-3-2-2-1-1
8 kişi ödül alsın : 7-6-5-4-3-1-1-1
7 kişi ödül alsın : 10-6-5-3-2-1-1
7 kişi ödül alsın : 9-6-5-4-3-1-1
7 kişi ödül alsın : 9-7-5-3-2-1-1
7 kişi ödül alsın : 8-6-5-4-3-1-1
7 kişi ödül alsın : 7-6-5-4-3-2-1
6 kişi ödül alsın : 10-7-4-3-2-1
6 kişi ödül alsın : 9-7-6-3-2-1
6 kişi ödül alsın : 8-6-5-4-3-2

Benim oyumda en önemli kıstas ; birinciyi hakettiği için korumaktır . Beni takip edenler bilecektir geçen sene de aynı konuda fikrim aynı olmuştur . Bu oyunda başarılı olana yeterli sayıda ödül vermeliyiz diye düşünüyorum . Ha birinci olurum olmam bilemiyorum ama birincinin hakkını daima korurum . Birinci olan arkadaşımıza dokuz ödül verilmesine hayır demem . Oyum kararsızdır ancak birinciye 10 ödül verilmesi taraftarıyım .

Seçkin Köksal : Bu konuda benim fikrim de Tunç ile ortak . Dağılım tercihim de 10-7-4-3-2-1 şeklinde . Amaç bir yandan eğlenirken bir yandan da rekabeti artırmak olmalı . Diğer türlü 8 ya da 10 kişiye ödül vermek , aynı zamanda da birincinin ödül sayısını düşürmek tepeye ulaşmanın cazibesini azaltacaktır . Fikirlerim yukarıdaki gibi olmakla beraber , herkesin burada fikirini yazmasının paylaşım açısından iyi , sonuca ulaşmak açısından ise faydasız olacağını düşünüyorum . Bu sebeple hemen ligin başındayken ve herhangi bir kopma olmadan konuyla ilgili kararın verilmesi doğru olacaktır . Bu konuda da iki yöntem olabilir ;

1-) Tunç'un siteye koyduğu ankete birkaç alternatif daha eklenir ve ne olursa olsun anket sonucu uygulanır . Ancak 27 kişi olduğumuz düşünüldüğünde örneğin %28 gibi çoğunluğu temsil etmeyen oranla bir dağılım ortaya çıkabilir .

2-) Herkesin iyi niyetli fikirleri bir yana bırakılır ve bu işe daha çok emek veren BFFK yöneticileri (ki bu kişiler şimdiye kadar gösterdikleri çaba ile Tunç ve Engin'dir) dağılımı belirler , herkes de buna uyar ve oyununa bakar .

Bu seneye bir şekilde karar vereceğiz ama sonraki senelerde tüzük gibi bir şey hazırlayarak bu işi yoluna koymalıyız derim .

not : Tunç eğer tüm küçük ödüllerin kriteri belli değilse belki 7-10 arasına bir küçük ödül mansiyon yapılabilir .

Barış Akdemir : Ben Engin Gürses kardeşimin sıralamasına katılıyorum . Farklılıklar olması lazım yeteri kadar küçük ödül de var zaten . Herkes ufak da olsa bişey kazanacak bence zaten . Önemli olan burdaki rekabet ve muhabbet bence ...

Emre Ocakoğlu : Çok dağıtımlı olsun. 28 kişi olduysak 8 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1 - 1 - 1 - 1 - 1 . 10 kişilik bir durum da benden. Sevgiler , Saygılar .

Çağrı Vatansever : Aha en sonunda buraya nasıl girileceğini buldum . 2 günlük ugraş verdim . Neyse sadede geleyim . Birinciliğime kesin gözüyle bakılmasına rağmen ben yine 10 kişinin ödül alması yönünde görüş belirtecem . Böyle olması hem ilerleyen senelerde blogun cazibesini artırıp katılımı çogaltacaktır hemde ligin seyri esnasında 15. 16. sırada olan managerlerin bile motivasyonunu diri tutacaktır . Ödül paylaşımını Emre yazmış zaten ...

Barış Tanrıkulu : Bence en mantiklisi son haftalar yaklastikca mumkun oldugunca cok kisinin oyuna katilimin saglanmasi icin mumkun oldugunca cok kisiye hediye verilmesi , dagilim farketmez bence, emre ocakoglunun yazdigi dagilim guzel gibi gorunuyor .

Tunç Bozacılar : Bu notu buraya eklemem farz olduğu için yazıyorum . Herkesin ödül alması romantikliğini artık bir kenara bırakma zamanı geldi . İsterseniz aramızda yılbaşı çekilişi misali birşeyler yapıp kura çekelim , ne dersiniz ? Şaka bir yana çalışıp çabalayıp 7. olmuş biriyle belki de şansa 10. olmuş birinin bırakın aynı ödül almasını aynı sıralamada bile olmasını ben değil bu oyunun ruhu kabul etmez . Son 4 kişinin birer ödül alma mantıksızlığından kurtulup bir an önce demokrasinin bize vermiş olduğu yetkiyle , rekabeti paralelleştirip en fazla son iki kişinin birer ödül kazanacağı sistem üstünde duralım . 10-15 kişinin ödül aldığı sistem yerine , uğraşıp didinen ve hakkını ödülle birleştiren kişileri onurlandıralım . Kısaca artık saçmalamayın canım kardeşlerim :)))

8 yorum:

callpatriot dedi ki...

Herkesin ayrı bir görüşü olduğundan en kısa sürede karar mekanizmasını işletebilmenin yolu demokrasiden geçiyor.Bu sistem bunun için var.Bu yüzden t2 kardeşimin yaptığı anket sonucu aynen uygulansın bence.Şaibeye yer vermeyelim:))

t2 dedi ki...

Anket yerine burada paylaşacak herkes fikrini , demokratik platform burası Çağrı ... Anket haricinde düşünceleri olanlar olabilir ...

bartan dedi ki...

Bence dagilimin cok onemi yok onemli olan mumkun oldugunca cok insanin hediye almasi , bence 15 kisi alsin ,6 4 3 2 2 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 , gibi bir dagilim bile olabilir ,

bartan

t2 dedi ki...

O zaman bırakalım oyunu birbirimize hediye alalım , maksat herkes hediye alsın !!!

Amaç rekabetse , yarışmanın galibi olmak istiyorsak ve bu uğurda gecemizi , gündüzümüzü , zamanımızı ve bir çok şeyi feda ediyorsak kazanan bir çok ödül almalıdır . Bu bir bir daha iki ! Motivasyon ve heves işi için , ayrıca hakedeni onurlandırmak amacıyla birinciye 9-10 ödül vereceğiz görünüyor , sonrası Allah kerim ...

t2 dedi ki...

bir bir daha ikiymiş :) ona göre barış ...

Engin Gürses dedi ki...

Çağrı şuraya yazsana hedıye dağılım taktığını. Her tarafı yorum manyağı yaptın . buraya yazmıyorsun ...

callpatriot dedi ki...

abi yazdık işte blogun ana sayfasına.8-6-4-3-2-1-1-1-1-1 düzeninde dizdim

eray dedi ki...

enginin görüşüne katılıyorum kendi payıma... oyunu takip edip emek verip ilk sıralara oturanlara saygıda kusur etmeyerek hem hediye hemde saygıda kusur olmamalı...aksi taktirde rekabet olmaz olamaz...