Recent Posts

29 Mart 2010 Pazartesi

Bu Emre Ne Demek İstiyor ???


Geçen hafta Turkcell Super Ligimizde 2 hafta üst üste hat-trick yapan FF Kahramanını sormuştum ödüllü yarışmada. Zaten FF Kahramanı diye sordum üstüne basa basa şu an oynayan bir oyuncu olduğunu vurgulamak için ama Aykutlara, Tanjulara gidildi cevaplarda ...

Google'ın bilemediği bir soru olunca cevap gelemedi. Araştırma isteyen bir soruydu. Ben de aslında başka bir konu üzerine yazı yazarken (sürpriz penaltıcılar) hasbelkader bu bilgiye ulaşmıştım. Sonrasında baktım gerçekten kazık sormuşum, 2 tane de ipucu koydum. Oyuncunun Türk olmadığı ve bu sezon devre arasında ligimize transfer olduğu şeklinde. Bu ipuçlarından sonra iş, sol taraftaki Devre Arası Transferleri linkine tıklayıp sırayla tüm yeni gelen yabancı oyuncuların maçkolikten istatistiklerine bakmaktı. Ama yeni postlar girildikçe soru altlarda kaldı, belki de ipuçları çok görülemedi ya da kimse uğraşmak istemedi vs. gibi sebeplerden ötürü cuma akşamına kadar cevap gelemedi.

Cuma akşamı ise Emre Ocakoğlu telefonda bana doğru cevabı bildirdi. Resmen canlı yayında maçkolikten bakarak önce Vassell'i araştırdı sonra da Vittek'i araştırdı (kesinlikle benim herhangi bir yönlendirmem olmadan) ve en sonunda cevaba ulaştı.


Doğru Cevap :


Robert Vittek
04.03.2006 Nürnberg 3 - 0 Duisburg (3 gol)
11.03.2006 Köln 3 - 4 Nürnberg (3 gol)

http://www10c.mackolik.com/Futbol/Player/Default.aspx?id=21138

Sonrada soruyu bildiğini, Bittek Ben Bildim postuyla ilan etti. Sembolizmi o kadar çok abarttı ki, haliyle ne postun ne anlatmak istediğinden ne resimden kimse bir şey anlamadı. Benim Robert Langdon gibi bir sembolbilimci olarak (Robert Langdon'ı da Atilla Dorsay açıklayacak bir sonraki postta) bu sembolizmi açıklamam ve kamuoyunu aydınlatmam icap ediyor.

Chickener ile Cervantes'e İspanyolca kursa gittiğimiz dönem. İspanyolcada "v" harflerinin "b" olarak okunduğunu yeni öğrenmişiz. İşimiz gücümüz futbol olduğu için hemen teoriyi pratiğe döküp Valencia diyenleri uyarıyoruz Balencia okunuyor o diye. Ukalalık taslıyoruz; Real Valladolid deplasmanı değil Real Bayadoid o aslında ...

Bir gün İspanyol hocamızla sohbet ediyoruz tenefüste. Bize Kadıköy'den Beşiktaş'a nasıl geldiğini anlatıyor. Bapurla geçtim, Bapur çok güzel, Bapura binicem yine akşam falan filan. Niye böyle diyor olm bu diye Gökhan'a bir bakış attım. Sonra benim jeton düştü: Adam vapur demek istiyor da diyemiyor bapur diyor, kendi dilindeki alışkanlıktan, "v"ler "b" okunduğundan ötürü.

Şiirinde, Sembolist şair Emre Ocakoğlu Vittek'i Bittek okuyarak aslında İspanyolca'ya gönderme yapıyor. Bunu belirtmek için de bizim pek çok kişiye anlattığımız yukarıdaki hadiseyi yani Bapur örneğini kullanıyor. Tebrikler Tecahul-i Arif ...

Peki koyduğu resim ne mi ? Yarışmanın ödülü olarak vaad ettiğim futbol kitabı yerine resimdeki Cahillikler Kitabını istedi. Ben yukarıda görülen 70x50 cm sayfa boyutu, 200 gr. en iyi kalite kağıt, toplam 30.45 kg, gerçek deri cilt ve 22 ayar altın kaplamadan oluşan logo ve yazıların yanı sıra ipek satenden yapılmış ve altın kaplama logolu cilt kabı özellikleri ve 2500 Euroluk fiyatıyla Asr-ı Fener kitabını düşünüyordum ama ne yapalım arkadaşımız illa Cahillikler Kitabını istiyor. Önemli olan onun fikri tabii ki. En kısa zamanda kitap adresinize postalanacaktır sayın Ocakoğlu ...

Son olarak Kıssadan Hisse : Gördüğünüz gibi Vittek kariyerinde 3 gol attığı haftanın ertesinde de hemen 3 golü bulmuş. Demek ki golü arzulayan, golü koklayan, gollerle daha da büyüyen bir oyuncu !!! Geçen hafta hatırlıyorsunuz 2 gol bulmuştu Kayseri'ye karşı. Ankaragücü bu haftayı bay geçti ve Vittek'in bu karakteristik (!) özelliğiyle bir sonraki haftada da 2 gol bulacağını tahmin etmek hiç de zor değil.

Dolayısıyla bu hafta ben kadroma direk Vittek'i koyuyorum. Önce tahtaya onun ismini yazıyorum , sonra takımı oluşturuyorum. Aaaa, Beşiktaş'la mı oynuyor Ankaragücü ??? Eee, olsun. Nasıl olsa bu konuda da çığır açan arkadaşlarımız var. Alırım ortasahama Tello'yu, forvetime Vittek'i, keyfime bakarım :)

3 yorum:

Seçkin Köksal dedi ki...

Bu kışkırtma sonucunda tabi ki de sakat olmazsa Vittek ilk onbirimde olacak Engin.

eray dedi ki...

ben ligimizde gol atan sanmıştım

Engin Gürses dedi ki...

belki de millet öyle düşündü Eray Abi. ben özellikle KARİYERİNDE yazmıştım ama yine de karışık geldi demek ki soru.

Ama ipuçlarından sonra direk hedef göstermiştim zaten.

Messi'nin yaptığı bu başarıyı, KARİYERİNDE gerçekleştirmiş olan bir FF Kahramanı var Turkcell Süper Ligimizde. Bu oyuncunun ismini ve üst üste yaptığı 2 hat-trick maçını doğru olarak cevaplayan kapışmacıya bir futbol kitabı hediye edeceğim.

İpucu : Bu oyuncu Türk değil.
İpucu 2 : Bu oyuncu 2009/2010 sezonu devre arasında Türkiye'ye transfer oldu.